Ćwiczenia rozciągające nazwy

Pobierz

Następnie unosimy ręce wysoko, ku górze.. Tylna noga pozostaje rozciągnięta, przednia lekko ugięta.. Będąc w zwisie, ostrożnie odchyl głowę do tyłu, unieś klatkę piersiową i odciągnij klatkę w tył, pamiętając, żeby.Rozciąganie mięśni naramiennych - zgięcie ręki w bok i dociąganie ramienia do klatki piersiowej za pomocą drugiej ręki.. Pozycja wyjściowa to pozycja stojąca.. A to poważny błąd, ponieważ brak rozciągania może zakończyć się bólem mięśni, a nawet poważną kontuzją.. Podeprzyj się rękoma na przednim udzie.. Zwijamy matę do ćwiczeń w rulon i kładziemy na niej jedną nogę wyprostowaną, a drugą nogę zginamy w taki sposób, żeby stopa .10 ćwiczeń rozciągających.. Rozciąganie mięśni kulszowo-goleniowych - Ponownie siadamy na podłodze.. To ćwiczenie powtarzamy od 5 do 10 razy.. Mają one na celu zapewnienie pobudzenia krążenia krwi w poszczególnych tkankach i organach, ich lepsze dotlenienie, zwiększenie elastyczności, ale także rozluźnienie napięcia.odpowiedział (a) 19.03.2012 o 17:19 ćw.. Pisząc w uproszczeniu: robimy podobny ruch, jakbyśmy chcieli wykręcić sobie nogę.. Ćwiczenie: 10 POWTÓRZEŃ.. 1 Usiądź rozszerz nogi i spróbuj rękoma dotknąć swoich palców u nóg lub kostek oraz dociągaj się brzuchem ćw.. prostujemy ręce jednocześnie odchylając głowę i kręgosłup w tył *Ćwiczenie rozciąga też mięśnie brzucha..

Przykładowe ćwiczenia rozciągające Ćwiczeń rozciągających jest bardzo wiele.

Rozciąganie łydki z gumą.Zanim przejdziemy do bardziej zaawansowanych ćwiczeń rozciągających ciało, trzeba zacząć od prostych ćwiczeń jak np. obroty głowy, skłony tułowia, obroty kostek, wymachy rąk, obroty nadgarstków.. Rozciąganie z podparciemĆwiczenia: 1.. Wznosimy pięty, stajemy na palcach stóp.. Pracujemy tutaj nad mobilnością stawów ramiennych i rozciągnięciem mięśni klatki piersiowej.. Powinieneś móc zobaczyć górną część dużego palca u stopy.. Przyciśnij piętę tylnej nogi do podłogi.Aktywne rozciąganie w zwisie należy rozpocząć tak samo, jak w poprzednim ćwiczeniu.. Tułów trzymaj wyprostowany.. Rozstaw stopy na szerokość swoich bioder i rozluźnij nieco kolana.rozciąga mięśnie nóg 2.. Rozciąganie tricepsów - uniesienie zgiętej ręki pionowo w górę i dociąganie dłoni w dół za plecami (powtórzyć na obie strony).6 podstawowych ćwiczeń rozciągających - nazwy Ćwiczeń rozciągających jest cała masa i z pewnością można dyskutować, które należą do podstawowego, "żelaznego" zestawu stretchingowego.. 3 Rozstaw przed sobą prosto ręce =====E Tak jak ta figura i rzucaj do góry nogi by dotknąć ręce ćw 4Podstawowe ćwiczenia i podstawowe ruchy Przysiad Wyciskanie (odpychanie) Wiosłowanie (przyciąganie) Martwy ciąg (podnoszenie) Brzuszek (wstawanie) Pompka Podciąganie Wykrok i zakrok Ćwiczenia bez sprzętu Mieszane, całe ciało, ogólnorozwojowe Dół ciała Góra ciała - przyciąganie (pull) Góra ciała - odpychanie (push) BrzuchStopy rozstaw na szerokość barków Napnij brzuch i trzymaj plecy wyprostowane a biodra zwrócone w dół przez cały czas trwania ćwiczenia Przyciągnij jedną z hantli pionowo w górę do momentu, w którym łokieć znajdzie się nieco powyżej linii barków Opuść hantlę z powrotem na podłogę i powtórz ruch na tą samą stronę określoną liczbę powtórzeń.Ćwiczenia w parterze - różne typy brzuszków, pompek, nożyc, albo deski..

Te ćwiczenia pozwolą rozluźnić poszczególne partie ciała i wzmocnić mięśnie.

Rozciąganie do przodu - Siadamy na podłodze, z wyprostowanymi nogami, pochylamy się lekko do przodu.. W tej pozycji rozciągamy nie tylko mięśnie pleców, ale też tylnie mięśnie nóg.. ćwiczenie mięśni przedramion Stajemy w rozkroku, jedna ręka wyprostowana, dłonią drugiej ręki chwytamy za palce, przeciągamy palce ku sobie odginając jednocześnie dłoń w nadgarstku ku górze.Ćwiczenia rozciągające są czasami pomijane przez osoby rozpoczynające swoją przygodę ze sportem.. Jest to jednak błąd, gdyż takie ćwiczenia mogą nam one przynieść niezwykle dużo korzyści - doskonale wpływają na kondycję mięśni i poprawiają nasze samopoczucie.Koniecznie czytaj dalej i poznaj 6 najlepszych sposobów rozciągania.Ćwiczenia rozciągające jakie znajdziesz w tym zestawie: 1. sięganie rękami za siebie - "S" - jedna za lędźwie, druga z głowę, w pozycji stojącej lub siedzącej na piętach.. Rozciąganie zalecane jest przed i po treningu, zapewnia prawidłowe działanie mięśni.. Poniżej przedstawiamy zestaw ćwiczeń rozciągających poszczególne partie mięśni: kręgosłupa, brzucha, pośladków, bioder, ud oraz łydek, a także coś dla osób, które wykonują ćwiczenia rozciągające już od dłuższego czasu - szpagat.Rozciąganie na brzuchu.. 2 Zrób ukłony i próbuj nie zginać nóg ćw.. Rozciągnięcie ich spowoduje jeszcze większe osłabienie i może doprowadzić do nieprzyjemnych kontuzji w obrębie .Niezależnie od tego, czy spędzacie dzień garbiąc się przed komputerem, czy stojąc przez wiele godzin, często możecie odczuwać ból w dolnej i górnej części kr.Rozciąganie wykonujemy poprzez rotację nogi na zewnątrz, a więc przyciągamy stopę w kierunku klatki, a kolano wypychamy do boku..

Wykonanie: przytrzymaj się czegoś i podnieś jedną nogę.Które ćwiczenia rozciągające są najlepsze?

Skorpion leżąc Wersja w leżeniu przodem jest znakomitym ćwiczeniem rotacyjnym, które pozwala zniwelować wszelkie sztywności kręgosłupa (szczególnie w odcinku lędźwiowym) i rozluźnić biodra.stretching statyczny - to rozciąganie po treningu, ma on ułatwić rozluźnienie mięśni po wysiłku.. Napięcie przytrzymujemy przez 20-30 sekund i rozluźniamy nogę.. W zależności od planu rozciąganie wykonujemy kilkukrotnie, co sesję pogłębiając stopień rozciągnięcia mięśni oraz zmieniając stronę ciała.. Aby rozluźnić dolny odcinek pleców, który przez wielogodzinne siedzenie jest często nadwyrężony i nieruchomy wykonaj te dwa ćwiczenia.. Sokojnie przechodzimy rękami w prawo i w lewo.. Ćwiczenia rozciągające kręgosłup można zacząć od kocich grzbietów - klękamy na kolanach, ustawiamy wyprostowane ręce na macie, na wysokości ramion i powoli wraz z wydechem zaokrąglamy grzbiet, z wdechem wyginamy się w drugą stronę.. W tej pozycji wytrzymujemy kilka sekund.. siad siatkarski i skłony tułowia w każdą stronę, zmiana nogi.. Podczas ich wykonywania ważna jest technika i odpowiednie oddychanie.. aaa.i jeszcze …10-minutowy stretching skupiający się na wszystkich mięśniach Twojego ciała..

siat płaski i skłony tak, by czołem dotknąć kolan... takie najlepsze w siadzie są ćwiczenia.

Nasze mięśnie spinają się obronnie i często dlatego, że są osłabione.. "żaba" z podporem na przedramionach, gdzie rozciągamy mięśnie przywodziciele.Rozciąganie mięśnia Achillesa.. Na pewno jednak do najważniejszych ćwiczeń na gibkość należą: Pasywny i aktywny zwis na drążku - świetne rozluźnia plecy,Podczas ćwiczenia automatycznie rozciągane są również mięśnie wewnętrznej części ramion (zginacze nadgarstka).. 3. pies z głową w dół.10 ćwiczeń rozciągających - zachowaj formę!. Wbrew powszechnemu twierdzeniu rozciąganie nie jest polecane każdemu!. Ten zestaw znakomicie sprawdzi się zarówno jako rozluźnienie stanowiące ostatni .Rozciąganie, czyli stretching to ważny element ćwiczeń, o którym większość z nas zapomina.. Dzięki prawidłowo dobranym i wykonywanym ćwiczeniom można zwiększyć elastyczność .Ćwiczenia na rozciąganie kręgosłupa.. Powtarzamy kilka razy.. Siadamy na piętach, brzuch między kolanami, ręce wyciągnięte w przód, głowa na ziemi.. Ręce wyprostowane w łokciach opuszczone wzdłuż ciała.. Zostajemy w pozycji lub wykonujemy skręty w prawo i w lewo.. Kolana mogą być oparte o podłoże.. Mięśnie łydek Zrób duży krok do przodu.. 2. pies z głową w górę.. Zestaw ćwiczeń na rozgrzewkę przed pływaniem Trening przed pływaniem będzie wyglądać nieco inaczej niż w innych wypadkach, bo tutaj pojawi się głównie rozciąganie dolnych i górnych partii ciała.Ćwiczenia rozciągające powinny być stosowane rozważnie i z umiarem.. Plecy powinny być wyprostowane..


wave

Komentarze

Brak komentarzy.
Regulamin | Kontakt